O vodíku, a nejen o něm otevřeně, věcně a prakticky
Vodík je velké téma, o kterém se v posledních letech hodně mluví. Jak ale fungují vodíkové technologie v praxi? Kde má vodík reálné nevýhody a co je naopak mýtus? Rozhodli jsme se vám ukázat, jak to vidíme my, technici z DEVINNu.
V DEVINNu se díváme na svět očima technika. Potřeba snižovat emise nebo snaha o větší energetickou nezávislost jsou pro nás hlavně technické výzvy. Na jejich řešení už jsme odpracovali tisíce hodin a rádi se s vámi podělíme o naše zkušenosti. Sbíráme je již od roku 2018.
Celé díly najdete na:
zeptejte se nás
DEVINN TALKS můžete tvořit spolu s námi. Odpovědi na vaše otázky se objeví v dalším díle. Pokud nám na sebe necháte e-mail, rádi se s vámi spojíme napřímo.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nejčastěji se ptáte
Opravdu lze vodík dlouhodobě skladovat? Nedochází k únikům?
Je pravda, že molekula vodíku je jednou z nejmenších ve vesmíru. U současných certifikovaných nádob je hodnota úniku pod 1 ppm (parts per milion, díl z milionu), to znamená, že reálný únik je v podstatě pod hranicí měřitelnosti.
Jak je to s bezpečností?
Vodík můžeme vnímat jako kterýkoliv jiný technický plyn. Pro zajištění bezpečnosti potřebujeme čidla monitorující jeho únik. Je to ale stejný postup, který již roky známe třeba u zemního plynu. Pokud se s vodíkem správně pracuje není o nic nebezpečnější než ostatní technické plyny.
Kolik vody spotřebuje elektrolyzér?
Na výrobu 1 kilogramu vodíku spotřebuje elektrolyzér přibližně 9 litrů vody.
Spaluje palivový článek vodík?
V palivovém článku dochází k oxidaci vodíku, která by se chemicky dala označit za spalování. Nejde ale o hoření, které známe například z plynového kotle. Vodík v palivovém článku nehoří plamenem, proto je jedinou emisí voda a vodní pára. V palivovém článku nevznikají oxidy dusíku, ani oxid uhelnatý.
2014
Rozjíždíme firmu
Přijímáme první 3 zaměstnance
Realizujeme první vývojový projekt pro ŠKODA AUTO v oblasti vývoje vozu
2015
Náš vývojový tým se rozrůstá na 20 lidí
Získáváme certifikaci ISO 9001
Začínáme hledat prostory v Mladé Boleslavi
2016
Kupujeme objekt v Mladé Boleslavi
Rekonstruujeme a otevíráme Vývojové centrum Hračkárna
Vyvíjíme a homologujeme přídavné světlomety pro ŠKODA Motorsport
2017
Zahajujeme sériovou výrobu přídavných světlometů pro ŠKODA Motorsport
Jsme výhradním dodavatelem zkoušek osvětlení vozu pro ŠKODA AUTO
Máme 60 zaměstnanců
2018
Investujeme 12 mil. Kč do vlastní zkušebny
Spolupracujeme na vývoji s výzkumnými organizacemi jako je ÚJV Řež, ČVUT, FEL, ZČU
Čerpáme dotace na inovační vouchery a patentujeme výsledky vývoje
Stáváme se členy HYTEP – České vodíkové technologické platformy
2019
Uskutečnili jsme první zážeh palivového článku našeho vodíkového zařízení H2BASE
Získáváme certifikaci ISO27001
Představili jsme 3 nové designy přídavných světel
Posílili jsme naše technické vybavení o klimatickou SoSi komoru
2020
Uvádíme na trh náš vodíkový generátor H2BASE
Tomáš Tomeček se účastní Africa Eco Race s našimi přídavnými světlomety
Zrekonstruovali jsme naše sídlo v Jablonci nad Nisou
Investice do vlastního certifikovaného pracoviště pro vývoj a testování H2 aplikací v Jablonci nad Nisou
2021
Poprvé na světě napájíme vodíkem stage na hudebním festivalu – Rock for People
Získáváme akreditaci naší zkušební laboratoře
Stáváme se součástí projektu vodíkové Tatry
Na trh uvádíme náš systém monitoringu trakčních baterií Watchdog
O vodíku, a nejen o něm otevřeně, věcně a prakticky
Vodík je velké téma, o kterém se v posledních letech hodně mluví. Jak ale fungují vodíkové technologie v praxi? Kde má vodík reálné nevýhody a co je naopak mýtus? Rozhodli jsme se vám ukázat, jak to vidíme my, technici z DEVINNu.
V DEVINNu se díváme na svět očima technika. Potřeba snižovat emise nebo snaha o větší energetickou nezávislost jsou pro nás hlavně technické výzvy. Na jejich řešení už jsme odpracovali tisíce hodin a rádi se s vámi podělíme o naše zkušenosti. Sbíráme je již od roku 2018.
Celé díly najdete na:
zeptejte se nás
DEVINN TALKS můžete tvořit spolu s námi. Odpovědi na vaše otázky se objeví v dalším díle. Pokud nám na sebe necháte e-mail, rádi se s vámi spojíme napřímo.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Nejčastěji se ptáte
Opravdu lze vodík dlouhodobě skladovat? Nedochází k únikům?
Je pravda, že molekula vodíku je jednou z nejmenších ve vesmíru. U současných certifikovaných nádob je hodnota úniku pod 1 ppm (parts per milion, díl z milionu), to znamená, že reálný únik je v podstatě pod hranicí měřitelnosti.
Jak je to s bezpečností?
Vodík můžeme vnímat jako kterýkoliv jiný technický plyn. Pro zajištění bezpečnosti potřebujeme čidla monitorující jeho únik. Je to ale stejný postup, který již roky známe třeba u zemního plynu. Pokud se s vodíkem správně pracuje není o nic nebezpečnější než ostatní technické plyny.
Kolik vody spotřebuje elektrolyzér?
Na výrobu 1 kilogramu vodíku spotřebuje elektrolyzér přibližně 9 litrů vody.
Spaluje palivový článek vodík?
V palivovém článku dochází k oxidaci vodíku, která by se chemicky dala označit za spalování. Nejde ale o hoření, které známe například z plynového kotle. Vodík v palivovém článku nehoří plamenem, proto je jedinou emisí voda a vodní pára. V palivovém článku nevznikají oxidy dusíku, ani oxid uhelnatý.
2014
Rozjíždíme firmu
Přijímáme první 3 zaměstnance
Realizujeme první vývojový projekt pro ŠKODA AUTO v oblasti vývoje vozu
2015
Náš vývojový tým se rozrůstá na 20 lidí
Získáváme certifikaci ISO 9001
Začínáme hledat prostory v Mladé Boleslavi
2016
Kupujeme objekt v Mladé Boleslavi
Rekonstruujeme a otevíráme Vývojové centrum Hračkárna
Vyvíjíme a homologujeme přídavné světlomety pro ŠKODA Motorsport
2017
Zahajujeme sériovou výrobu přídavných světlometů pro ŠKODA Motorsport
Jsme výhradním dodavatelem zkoušek osvětlení vozu pro ŠKODA AUTO
Máme 60 zaměstnanců
2018
Investujeme 12 mil. Kč do vlastní zkušebny
Spolupracujeme na vývoji s výzkumnými organizacemi jako je ÚJV Řež, ČVUT, FEL, ZČU
Čerpáme dotace na inovační vouchery a patentujeme výsledky vývoje
Stáváme se členy HYTEP – České vodíkové technologické platformy
2019
Uskutečnili jsme první zážeh palivového článku našeho vodíkového zařízení H2BASE
Získáváme certifikaci ISO27001
Představili jsme 3 nové designy přídavných světel
Posílili jsme naše technické vybavení o klimatickou SoSi komoru
2020
Uvádíme na trh náš vodíkový generátor H2BASE
Tomáš Tomeček se účastní Africa Eco Race s našimi přídavnými světlomety
Zrekonstruovali jsme naše sídlo v Jablonci nad Nisou
Investice do vlastního certifikovaného pracoviště pro vývoj a testování H2 aplikací v Jablonci nad Nisou
2021
Poprvé na světě napájíme vodíkem stage na hudebním festivalu – Rock for People
Získáváme akreditaci naší zkušební laboratoře
Stáváme se součástí projektu vodíkové Tatry
Na trh uvádíme náš systém monitoringu trakčních baterií Watchdog
Podělíte se s námi o vaše cookies? Ano, i náš web používá cookies. Díky povolení cookies vám budeme moct zprostředkovat nevšední zážitek při prohlížení našeho webu.