Pořád je u nás něco nového

Ať už jiní píšou o nás, nebo my o něčem zásadním ve světě technologií, na DEVINN blogu se to určitě objeví.
Odebírejte náš newsletter, ve kterém jednou za dva měsíce shrneme vše, co se stalo.

Thanks for joining our newsletter.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Výroba vodíku

Vodík si vždy musíme vyrobit a existují k tomu různé postupy. Ty nejméně ekologické jsou bohužel nejlevnější. Výroba vodíku je jedním ze způsobů, jak uložit přebytečnou elektřinu ve chvílích, kdy elektrárny na obnovitelné zdroje jedou naplno, ale není odběr.

Vodík a elektromobilita
3
 min čtení

Využití vodíku v automobilech

Vodík má nejvyšší spalnou energii na jednotku hmotnosti ze všech paliv. Vodíkové auto je v podstatě elektromobil, který pro výrobu elektrické energie využívá přeměnu vodíku v palivovém článku. Pohon je lokálně bezemisní s dostatečným dojezdem a rychlým tankováním.

Vodík a elektromobilita
3
 min čtení

Palivový článek

Palivový článek mění vodík na elektrickou energii. Z jednoho kilogramu vodíku pak osobní automobil urazí kolem sto kilometrů. Palivové články jsou v současné době technologicky vyspělá a bezpečná zařízení. Masovému nasazení zatím brání poměrně vysoká cena palivových článků.

Vodík a elektromobilita
2
 min čtení

Skladování vodíku

Vodík je kvůli jeho nízké hustotě nutné skladovat stlačený v tlakových láhvích. Ty musí být odolné přetlaku, destrukci a velmi těsné, aby vodík neunikal. Samotné stlačení vodíku je energeticky náročné. Pro stacionární skladování je využíváno i kryogenních zásobníků se zkapalněným vodíkem.

Vodík a elektromobilita
2
 min čtení

Vodíková infrastruktura

Vodíková infrastruktura existuje v podobě dotovaných pilotních projektů, ale i rozvíjející se komerční infrastruktury. Rok od roku počty vodíkových dopravních prostředků i plnících stanic rostou. Ruku v ruce s tím klesají i výrobní náklady a pořizovací ceny.

Vodík a elektromobilita
2
 min čtení

Konstrukce elektromobilu

V čem jsou elektromobily jiné? Některé části vozu chybí, jiné naopak přebývají. Vývojář společnosti DEVINN s.r.o. jednoduše a věcně shrnuje základní specifika konstrukce elektromobilu a jeho vlastnosti.

Vodík a elektromobilita
7
 min čtení

BATERIE ELEKTROMOBILU – ZÁKLADNÍ PARAMETRY

To, čemu většina z nás říká „baterie“, tedy například „tužkové baterie“, jsou ve skutečnosti články. Baterií označujeme teprve soustavu elektricky propojených článků. Základní parametry baterie jsou minimální a maximální napětí, kapacita a vnitřní odpor.

Vodík a elektromobilita
4
 min čtení

VIDEO: REÁLNÉ VODÍKOVÉ APLIKACE PRO SMART CITIES

Nahlédněte na konferenci Smart cities v praxi, která se uskutečnila 23.9.2020 v Praze. V přednášce Reálné vodíkové aplikace pro smart cities Karel Souček, vedoucí vývoje DEVINN, vysvětluje, jaké projekty v oblasti vodíkové mobility a energetiky v DEVINN realizujeme a připravujeme.

Vodík a elektromobilita
1
 min čtení

VIDEO: H2BASE by DEVINN z pohledu techniky

Jirka Vršínský, vývojář DEVINN, komentuje technické detaily a funkcionality vodíkového zdroje energie H2BASE. Které komponenty a proč jsme použili? V čem je variabilita našeho systému? Nahlédněte i pod dekl výstupního modulu.

Vodík a elektromobilita
6
 min čtení
Podělíte se s námi o vaše cookies?
Ano, i náš web používá cookies. Díky povolení cookies vám budeme moct zprostředkovat nevšední zážitek při prohlížení našeho webu.