Česká firma DEVINN představila mobilní nabíječku elektromobilů. Na dálku ovládané vozidlo za vybitým bateriovým vozem přijede a doplní mu energii vyrobenou přímo na místě z vodíku.
Odkaz na celý článek najdete zde.
Mobilní generátor energie z plynného vodíku vyrábí elektrickou a tepelnou energii. Mobilní vodíkový generátor elektrické energie představila jablonecká firma v roce 2020, rok na to jím napájela stage na hudebním festivalu Rock for People a pomáhala škole a dvěma domům na tornádem zasažené Moravě.
Nyní firma z Jablonce nad Nisou přichází s další novinkou –pojízdnou dálkově řízenou nabíjecí stanicí elektromobilů H2BOT využívající vodík. Zařízení DEVINNu představí zítra (ve středu 19. října 2022) na veletrhu Hydrogen Technology Expo v Brémách. Vidět bude také o týden později na European Hydrogen Week v Bruselu.
Dálkově řízené vozítko svými rozměry zabírá třetinu parkovacího místa a obsahuje integrovanou rychlonabíječku. Elektrickou energii pro nabíjení H2BOT vyrábí přímo na místě pomocí vodíkového palivového článku. Vněm se slučuje vodík z tlakového zásobníku s kyslíkem, který zařízení získává nasáváním okolního vzduchu. Tímto vzniká elektrická a tepelná energie. Jedinou emisí celého procesu je vodní pára a voda.
Elektromobilista tedy nemusí jezdit k nabíječce. „Naopak přijede za ním. Nabíjení si uživatel objedná pomocí mobilní aplikace CAREN, která vyšle pokyn operátorovi, který na dálku naviguje vozítko na místo dobíjení. Díky instalovaným kamerám má stále 360° přehled o situaci kolem vozidla, bezpečnost provozu pak zajišťují vícenásobné bezpečnostní systémy,“ popisuje Luboš Hajský, šéf společnosti firmy DEVINN.
„H2BOT následně automaticky pomocí robotického ramene otevře nabíjecí zásuvku a připojí zařízení k elektromobilu. Operátor se v tu chvíli muže nacházet klidně na druhém konci světa, na místě funguje zařízení bez další obsluhy.“
H2BOTu má na palubě DC/DC nabíječku, tedy rychlé nabíjení stejnosměrným proudem. „Nabití 60kWh vozu Škoda Enyaq zvládne H2BOT za 45 min, na jeden zásobník vodíku nabije pět až sedm aut,“ upřesňuje Schwarz.
„Jako ideální místo využití našeho zařízení vidíme v tuto chvíli parkoviště u obchodních center a plochy na okraji velkých měst, kde není možné všechna parkovací místa osadit nabíječkou.“ říká Luboš Hajský. H2BOTy by podle něj díky nízké hlučnosti mohly bez problémů křižovat parkoviště také v noci.
„Nutno podotknout, že aby byl systém skutečně ekologický, musí být ekologického původu také vodík, který H2BOT spotřebovává. Vodík je vhodný pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů a sehraje do budoucna v energetickém mixu významnou roli,“ doplňuje Luboš Hajský.
Zobrazit všechny